dinsdag 11 november 2014

Tag tuesday: gewoon niet - tag

De gewoon niet - tag is een tag waarin je verteld wat je gewoon echt niet vind kunnen bij bepaalde topics. Ik heb verschillende versies op deze tag gevonden. Niet allemaal gebruikten ze dezelfde topics. Ik heb een paar tags bekeken en heb de leukste topics eruit gepikt en heb ik mijn eigen lijstje opgesteld:


Eten
Voor mij kunnen tomaten gewoon echt niet. Ik vind ze glibberig, waterig en pitterig. En dan heb ik het nog niet eens over de smaak. Ook tomatensoep en tomatensaus zijn echt niet mijn ding. Jakkie bah! Wat ik nog meer gewoon niet vind is vlees. En voor mij valt daaronder: alles wat een kloppend hart heeft. Misschien moet ik daar eens wat meer over schrijven? Mijn kijk op vegetarisch eten. Maargoed: vlees en tomaten kunnen bij mij dus gewoon niet.

Muziek
Qua muziek ben ik niet heel erg moeilijk. Ik hou vooral van house en pop. Voor de rest hou ik gewoon niet van hardrock, metal, hardstyle en dubstep. Doe mij maar een goede stem op een catchy tune en ik ben tevreden!

Kleding
Wat ik echt gewoon niet vind kunnen aan kleding is moeilijk. Iedereen mag zelf weten wat hij of zij draagt, maar wat ik zelf echt niet mooi vind is Uggs, en dan vooral de namaakversie. Of een blouse waarbij één flap uit je broek hangt.  Of een legging die als broek wordt gedragen. Dat is echt allemaal een grote nee voor mij.

Geuren
De meeste vieze geuren vind ik gewoon niet. Maar wat ik echt een vieze geur vind is de geur van een net geopende zak naturel chips. De lucht die uit die zak komt is echt niet te harden. Ook de geur van tomaten vind ik echt afschuwelijk.

Geluiden
Als iemand met zijn tanden over een lepel schraapt. Of als iemand met zijn nagels over een bord gaat. Of als iemand zijn vingers knakt. Of als iemand continu zijn neus ophaalt. Of als iemand een irritante lach heeft (check hier wat voorbeelden). Zo kan ik nog wel even doorgaan, haha.

YouTube
Video's met slechte kwaliteit. Als je op zoek bent naar een optreden van iemand kun je eerst door 5 pagina's aan telefoonfilmpjes scrollen voordat je de originele cameravideo vind. Dit is zo vermoeiend. Niemand zit te wachten op zulke slechte kwaliteit. Voor jezelf is het misschien een leuke herinnering, maar deel deze alsjeblieft niet op het internet. Daar heeft de rest alleen maar last van...

McDonald’s
De kipnuggets vind ik echt niet kunnen. Ik weet hoe ze gemaakt worden (mede daardoor ben ik gestopt met vlees eten) en ik kan die dingen niet eens meer aanraken. Ik hou van de mc flurry dus ik ben wel af en toe te vinden bij de mc drive. Maar die kiptroep zal ik nooit van mijn leven meer aanraken.

Personen
Wat ik echt niet vind kunnen is als iemand zichzelf beter voelt dan de rest. Ik ben zelf heel positief ingesteld en ik ben ook niet iemand die mijn negatieve mening over het internet deelt. Mij zul je geen negatief facebookbericht zien plaatsen. Persoonlijk naar mensen toe heb ik er geen problemen mee (vrouwen roddelen nou eenmaal graag, ik ook) maar online vind ik dat echt niet kunnen. Vooral anoniem gaan klagen schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Party
BIER GOOIEN.

Daten
Iemand die vind dat er op de eerste date al automatisch gezoend moet worden. Ik wil alleen met iemand zoenen als het ook echt klikt. Niet uit gewoonte. Ik heb dus wel eens wat awkward momentjes gehad, haha.

Televisie
Gtst. Ik vind die serie echt zo verschrikkelijk. De acteurs zijn slecht, er is veel te veel drama en het verhaal gaat heel erg traag. Een serie is pas goed als je er geen enkele aflevering van kan missen. Dan gaat het verhaal snel en blijft het boeiend. Maar ik hoor van zoveel mensen dat je gewoon kunt beginnen met kijken en dat je na een of twee weken helemaal bij bent. Nou, dat vind ik gewoon niet kunnen...

Xxxjes, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten