dinsdag 7 oktober 2014

Rebels

Soms heb je gewoon zo'n moment dat je lekker rebels wil zijn! Ik heb af en toe zo'n fase. Soms geef ik eraan toe, maar vaak ook niet.
Tijdens mijn eerste rebelse fase had ik mijn haar zwart geverfd. Ook heb ik een wenkbrauwpiercing gehad. Ik heb ook ooit mijn haar kort laten knippen. Ik heb mijn haar gebleekt (wat totaal mislukte, niet altijd alles gaat volgens plan) en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Sinds ik 18 ben (en ervoor eigenlijk ook al) zit ik te twijfelen of een tattoo misschien iets voor mij is. Dat denk ik altijd in fases.
Ik wil een origineel idee wat ik voor altijd leuk kan vinden. Daar kom je niet zomaar eventjes op. Ik moet een tattoo op mijn vijftigste ook nog net zo leuk vinden als dat ik hem nu vind.
Net na het slagen voor mijn havo heb ik mezelf een ketting cadeau gedaan. Dat is inmiddels al bijna 3.5 jaar geleden en ik heb de ketting sindsdien niet meer af gedaan. Ondanks dat deze ketting in die tijd redelijk hip was, is hij nu compleet uit de mode (voor zover dat kan bij sierraden). Maar alsnog draag ik hem elke dag. Vooral uit gewoonte, maar ook om te weten hoe het voelt dat je iets niet meer af kan doen.
Natuurlijk zou ik nooit een tattoo laten zetten in zo'n zichtbare plek als mijn nek, maar dit is wel een goede manier om erachter te komen of ik wel een type ben dat iets voor de rest van haar leven leuk vindt.
Zolang ik thuis woon moet ik me aan de regels van mijn ouders houden. Dat betekend dat ik geen tattoo mag. Ik denk wel, en ik denk dat er ooit wel een dag zou komen dat ik een beetje inkt in laat spuiten. Maar dat zal dan pas zijn als ik permanent uit huis ben en mijn eigen regels mag bepalen.
Tot die tijd doe ik het lekker met mijn ketting!

Xxxjes, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten