vrijdag 24 januari 2014

Champi(gn)on

Als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb kan ik er een heel verhaal over maken.

Pas terug was ik champignons aan het snijden en toen kwam ik een hele schattige kleine champignon tegen. Ik zag gelijk voor me dat het een kleine kwetsbare champignon was die helemaal niet opgegeten wilde worden.

En toen heb ik hem netjes terug gelegd in de koelkast.
Een paar dagen terug was ik weer champignons aan het snijden en ik vond het sneu om die ene schattige champignon alleen in de koelkast te laten liggen, zonder zijn (veel grotere) vriendjes. Dus met pijn in mijn hart heb ik hem doormidden gesneden en samen met de rest in de pan gegooid.

Ik wil niet zeggen dat dit een emotioneel moment was, het was maar een champignon. Maar ondanks dat was het hele verhaal in mijn hoofd toch grote vormen aangenomen in mijn hoofd.
Soms kan ik nogal meeslepend zijn. Dan blijf ik in dingen hangen en kan ik ze niet meer loslaten.
Mijn champignonnetje is al een week geleden opgegeten maar nog steeds zit het in mijn hoofd.

Wie weet kom ik over een tijdje wel een kleine druif tegen of een kleine aardbei. Ben benieuwd wat voor avonturen hun dan gaan beleven!

Xxxjes, Marleen 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten