dinsdag 28 januari 2014

Prioriteiten

Ik was (zoals gewoonlijk) weer een beetje aan het surfen op het internet toen ik dit filmpje tegenkwam.

In 1992 gaf Severn Suzuki een speech over de toekomst van de aarde. Ze stond als 12jarig meisje tegenover een grote groep diplomaten en vertelde haar verhaal vol kracht.
Toen ik het filmpje keek dacht ik aan hoe ver dat meisje al was gekomen op haar 12e. En moet je zien waar ik nu zit. Een beetje te typen achter mijn laptopje en geen idee wat ik wil doen met mijn toekomst.

Veel mensen krijgen de kansen die ik heb gekregen niet en daar ben ik me soms niet zo van bewust. Maar af en toe is het goed om met beide benen op de aarde gezet te worden. Nu weet ik wat ik de komende dagen moet gaan doen: mijn prioriteiten stellen!

Dit kunnen kleine of grote prioriteiten zijn, zolang ze voor mij maar belangrijk zijn. En ondanks dat ik op dit moment nog weinig heb bijgedragen aan de wereld is het nooit te laat om dit te gaan doen.

Xxxjes, Marleen

1 opmerking:

  1. Woow daar heb je echt goed over nagedacht, goed punt!
    Ik ga dit ook zeker doen:)

    BeantwoordenVerwijderen