zaterdag 2 augustus 2014

Harassment

Een paar dagen terug kwam ik dit filmpje tegen. Het had behoorlijk wat indruk op gemaakt dat ik besloot om er nu iets over te schrijven.
Het filmpje gaat over vrouwen die in het openbaar seksueel worden geïntimideerd of soms zelfs worden aangerand.
Zowat elk meisje kan hier wel over meepraten. Ik ben wel eens achtervolgd door iemand in een auto, die allerlei seksuele opmerkingen naar me riep vanuit zijn raampje. Of mensen die je achterna lopen en aan je gaan zitten zonder reden.
Tijdens het uitgaan komt dit ook vaak voor, maar dan is er alcohol in het spel (natuurlijk geen excuus om zoiets te doen, maar wordt vaak als minder erg gezien).
Op straat gaat het natuurlijk te ver.

In het filmpje zie je een meisje over straat lopen met een kort rokje. Het eerste wat ik dacht was: ja, zij lokt het uit!
Maar dat is helemaal fout. Iedereen kan zelf bepalen waar hij naar kijkt. Je bent niet verplicht om naar haar rokje te kijken. En al helemaal niet om er iets van te zeggen. Zo werkt het namelijk niet..




Xxxjes, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten