donderdag 11 september 2014

11 september

Ik had vandaag eigenlijk een andere post gepland, maar toen ik zag dat het 11 september was besloot ik die post uit te stellen.

Het is nu precies 13 jaar geleden dat de aanslag op de twintowers was gepleegd. Ik was toen 8 jaar. Dat is eigenlijk net iets te jong om te begrijpen wat er nou precies gebeurd is. Maar de jaren erna heb ik er veel over gelezen en over gezien. Documentaires over de bezoekers, nabestaanden, brandweermannen, etc. Dat heeft wel altijd heel veel indruk op me gemaakt. Heb veel tranen in mijn kussens laten vloeien!
Over alle complottheorieën enzo heb ik weinig gelezen. Alleen de mensen die erbij betrokken waren weten hoe het zit, de rest praat maar gewoon mee. De media vertelt nooit de waarheid, en alle mensen die gestorven zijn horen niet herinnert te worden met zo'n theorie.

Ondanks dat ik me van de "echte" elf september niks meer kan herinneren, hebben alle verhalen toch veel indruk op me gemaakt. Dus vandaar dat ik er vandaag weer even bij stil sta.

Ik merk steeds meer dat mensen weer leuke dingen gaan plannen op 11 september. Het is in Nederland niet echt een rouwdag meer. Natuurlijk draait de wereld gewoon door en kan je niet alles blijven herinneren, maar toch zal ik vandaag even stil staan bij de 2977 omgekomen mensen.

Xxxjes, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten