vrijdag 26 september 2014

Primark

Toen de Primark net naar Nederland kwam, was ik zo blij! Ik had al in Dublin en in Londen een keer geshopt bij de Primark en ik kon niet wachten om in Nederland mijn slag te slaan.
In het begin moest ik vanuit het verre Brabant stad en land afreizen om naar de Primark te gaan. Tegenwoordig is de Primark ook in Eindhoven te vinden, 3 kwartier van mijn huis af.

Primark is een tijdje terug redelijk slecht in het nieuws gekomen. De keten zou haar medewerkers niet goed betalen, en de werkomstandigheden zouden waardeloos zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me daar niet zo in verdiept heb. Ik ga meestal één of twee keer per jaar shoppen bij de Primark, en toen was ik net terug gekomen. Een half jaar later toen ik weer naar de Primark ging, was dat verhaal me alweer een beetje ontglipt.

Wat me pas terug wel opviel was dat de prijzen enorm zijn gestegen! Ik had een prachtig vest gezien - 17 euro! Dat is echt geen Primark-prijs! Ik kan me herinneren dat ik daar shirtjes kocht voor 3 euro per stuk. Nu betaal je er al snel 12 euro voor. Alsnog niet heel erg duur, maar voor Primarkbegrippen zitten ze wel aan de prijs. Normaal let ik bij de Primark nooit op het prijskaartje, maar dat doe ik tegenwoordig toch maar wel. Balen hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten