dinsdag 23 september 2014

50 facts - tag

Vandaag doe ik de 50 facts tag. Ik ben hier al een flinke tijd mee bezig, want zeg zelf: 50 feitjes is veel! Ben benieuwd of er dingen tussen zitten die jullie nog niet weten van mij!

1 Mijn naam is Marleen van Bommel en ik ben 21 jaar.

2: Ondanks dat ik van Bommel weet, heb ik geen idee of ik familie ben van Mark van Bommel.

3 Mijn geluksgetal is 3, omdat ik op de basisschool altijd als 3e op de lijst van alfabetische volgorde stond.

4 De lekkerste vorm van aardappels vind ik aardappelpuree.

5 Ik eet al zo'n 6 jaar geen vlees en ik haat de term "vegetarisch". Ik zeg ook nooit dat ik vegetarisch ben, altijd dat ik geen vlees eet.

6 Ik ben nog nooit geopereerd, ik heb dus mijn amandelen nog.

7 Mijn lievelingsserie is The Big Bang Theory.

8 Ik ben verslaafd aan mooie tijden op een digitale klok (22.22 bijvoorbeeld).

9 Ik hou eigenlijk helemaal niet zo van chocola.

10 Ik hou wel heel erg veel van soepstengels.

11 In groep zeven had ik mijn haar tot mijn schouders laten knippen. Daarvoor is het altijd tot mijn kont gekomen. Tegenwoordig komt het weer bijna tot mijn kont.

12 Mijn lievelingskleur is lichtblauw en mijn minst favoriete kleur is donkergroen.

13 Ik hou van karaokezingen, ik doe het haast elke dag. Ik kijk er altijd naar uit.

14 Sean Paul is mijn lievelingsartiest.

15 Op de basisschool was mijn lievelingsvak rekenen.

16 Gym en schrijven/Nederlands waren mijn minst favoriete vakken op de basisschool en de middelbare.

17 Ik heb ooit een schakelaar omgezet in een museum waardoor het halve museum zonder stroom kwam te zitten.

18 Ik hou van champignons en ik haat tomaten.

19 Vroeger ruimde ik altijd alles netjes op, maar tegenwoordig ben ik een enorme sloddervos.

20 Ik kon al heel jong heel erg goed praten. Mensen stonden altijd te kijken van mijn grote woordenschat.

21 Op de middelbare was ik altijd het stille/verlegen meisje van de klas.

22 Nu ben ik wat meer de gangmaker.

23 Ik ben echt voor het leven van alle dieren. De laatste keer dat ik een mug doodsloeg was in groep 8.

24 Ik heb ooit met een vriendin een bij (of hommel, weet niet meer zeker) gevonden die halfdood op de grond lag. We hadden een hele ceremonie met rituelen uitgevoerd voordat we de bij doodmaakten tussen twee versierde stenen. Zo had hij toch een volwaardig afscheid.

25 Ik haat zwemmen. Ik ben bang voor haaien en durf daarom niet te diep in het water. Plus: ik ben zo wit als een papiertje dus ik verbrand razendsnel in de zon.

26 Ik vind het moeilijk om dingen los te laten. Vaak denk ik jaren later terug aan momenten die ik anders aan had kunnen pakken.

27 Ik ben sinds een paar jaar vrijwel altijd eerlijk en ik sta altijd achter de dingen die ik doe. Ik heb sindsdien weinig momenten meegemaakt waar ik ontevreden op terug kijk.

28 De laatste keer dat ik met een compleet vreemde heb gezoend (tijdens uitgaan bijvoorbeeld) is zo'n 2 jaar geleden geweest. Ik had vaak spijt van zulke acties, dus ben ik ermee gestopt.

29 Ik hou van shoppen maar ik ben wel een koopjesjager. Ik kan blij worden van dure spullen maar vaak vind ik het dan de prijs niet waard.

30 In het lokaal zit ik zelden bij het raam omdat ik dan veel te snel afgeleid raak. De muurkant vind ik het fijnste.

31 Soms, tijdens een saai moment, denk ik terug aan iets grappigs dat in het verleden is gebeurt, en dan kan ik daar de slappe lach om krijgen. Dit zorgt vaak voor vreemde situaties tijdens saaie lessen.

32 Op mijn 4e ben ik van mijn fietsje gevallen en toen had ik mijn arm gebroken.

33 Ik heb 4 keer in mijn leven onbewust hete peper gegeten. Dat was altijd in een restaurant in Hongarije. Ik dacht dan dat het paprika was, was het hete Hongaarse peper.

34 Ik heb op mijn 16e een wenkbrauwpiercing gehad. Die heb ik er na 1.5 jaar weer uitgehaald omdat hij de hele tijd begon te ontsteken.

35 De allerlekkerste vorm van ijs vind ik slush puppy. Daarna de calippo met colasmaak, en op de derde plaats staat een mc flurry m&m.

36 Het lijkt me geweldig om ooit een film te maken! Echt een grote productie met alles erop en eraan.

37 Vroeger was ik ontzettend onzeker maar de laatste paar jaar heb ik geleerd om mezelf te accepteren zoals ik ben.

38 Ik gebruik geen skype omdat ik msn nog teveel mis. Al die leuke statussen enzo, vreselijk dat dat nu weg is.

39 Ik heb nooit een typcursus gehad, maar ondanks dat kan ik foutloos blind typen.

40 Ik heb alleen mijn zwemdiploma A. Toen ik die had gehaald mocht ik van mama mijn zwemkleren in de kliko gooien. Er is zelfs nog een foto van, zo blij was ik dat ik klaar was met al dat gezwem.

41 Ik hou van film kijken. Vooral spannende films vind ik geweldig! Alleen ben ik achteraf altijd heel erg bang dat de slechterik uit de film me op staat te wachten om me te vermoorden. Zoveel slapeloze nachten al meegemaakt, maar ik blijf spannende films kijken.

42 Ik speel bijna nooit spelletjes. Ik heb nooit een xbox, playstation, etc gehad. Het enigste wat ik speel is de Sims via de computer.

43 Ik bedenk altijd nieuwe manieren om woorden uit te spreken. Ik moet altijd goed nadenken in serieuze gesprekken, omdat zulke woorden er dan soms nog wel eens uitfloepen. Als mensen mij thuis een gesprek horen voeren hebben ze denk ik geen idee waar ik het over heb, hahaha.

44 Ik ben verslaafd aan Harry Potter. Ik denk er elke dag wel een aantal keer aan. Ik hou ervan!

45 Ik lust geen koffie of thee. Ook drink ik vrijwel geen "fris". Het enigste wat ik drink is water en cola. Ranja, sapjes en andere drankjes vind ik echt ongelofelijk vies. Owja, red bull vind ik ook wel lekker!

46 Qua alcohol hou ik van een biertje, en de meeste mix is wel oke. Wijn vind ik echt niet te drinken, jakkie.

47 Vroeger maakte ik verlanglijstjes voor sinterklaas door dingen uit speelgoedboeken te knippen en op te plakken. De laatste jaren was dat teveel werk en streepte ik gewoon aan in het boek wat ik wilde hebben. Toen mijn ouders mij vertelden dat sinterklaas niet bestond was ik zo beschaamd door mijn gedrag (80% van het speelgoedboek streepte ik altijd aan) dat ik helemaal niks meer durfde te vragen.

48 Ik kan moeilijk afstand doen van spullen. Ik heb in mijn slaapkamer werkelijk alles bewaard waar een herinnering aan vast zit. Ik kijk er nooit meer naar om, maar toch is het fijn om te weten dat het er ligt.

49 Als ik het volume van de tv bepaal, mag hij alleen op  8, 12, 15, 18, 20, 22 of 25 staan. De rest voelt niet fijn. Dit zorgt thuis voor redelijk wat onenigheid.

50 ik ben meer dan 3 dagen bezig geweest om al deze feitjes te bedenken over mezelf. Het was erg leuk om te doen, maar wel een enorme uitdaging.

Xxxjes, Marleen

1 opmerking:

  1. Super leuk om te lezen Marleen!
    Gelukkig kan ik zeggen dat ik de meeste dingen wist! ;D

    BeantwoordenVerwijderen